CELOZRNNÁ TVAROHOVÁ BÁBOVKA

11:11



Můj první receptový příspěvek, jak vzrušující. :-D Dneska jsem měla chuť na něco zdravého, dobrého, sladkého a také tvarohového, do oka mi padla tvarohová bábovka, kterou jsem si lehce poupravila. Tak jdeme na to...


CO BUDEME POTŘEBOVAT:
-125g celozrnné špaldové nebo pšeničné celozrnné jemně mleté mouky (já měla špaldovou)
-125g polohrubé pšeničné mouky
-4 vejce
-100-150g třtinového cukru (podle chuti, já dala 130g)
-100-150ml mléka (dala jsem polotučné, 130ml)
-250g tvarohu (měla jsem polotučný jihočeský madeta)
-1 kypřící prášek bez fosfátu
-1/2-1 lžičku vanilkového extraktu (nemusí ani být)
-80 ml řepkového/kokosového/olivového oleje (já dala řepkový)
-holandské kakao (dle chuti)
-citronová kůra (dle chutí, já dala)
POSTUP:
Ušleháme všechna vejce s cukrem, přidáme mléko, prosátou mouku s kypřícím práškem. Promícháme a do směsi přilijeme olej, extrakt a vmícháme tvaroh. Do vymazané a vysypané, popřípadě silikonové formy na bábovku dáme asi 2/3 těsta, do zbytku těsta vmícháme kakao a přilijeme do formy k bílému těstu (těsto je trochu hustší). Vložíme do předehřáté trouby na 170° a pečeme 35 minut, poté snížíme teplotu na 150° a dopékáme ještě 15 min. Po vyklopení poprášíme cukrem (nemusí být), popřípadě polijeme čokoládou. 


TIP:

Do těsta zkuste přidat třeba kokos, skořici, nasekané oříšky nebo čokoládu, popřípadě i nakrájené ovoce, může to vytvořit výbornou chuť. Výborná je podávaná s domácí šlehačkou a nebo bílým jogurtem.


Bábovka je výborná, ikdyž je trochu tužší, já i rodina jsme si moc pochutnali. Určitě ji zkuste a dejte vědět jak chutnala.

Dobrou chuť! 




You Might Also Like

0 komentářů