TVAROHOVÉ ŠPALDOVÉ MUFFINY

9:59








Krásný večer přeji, dneska přicházím opět s receptovým příspěvkem, tentokrát se jedná o celozrnné tvarohové muffiny s borůvkami. Dneska jsem si připadala úplně jako hospodyňka, maminka byla v práci a já se starala o nemocného Ivoška (maminčin přítel). Dělala jsem ovocné freshe, oběd, vařila čajík, uklízela, pekla, nakupovala. NO, ale hlavně jedla, jako pořád :-D
Zítra ráno nebo během dne přidám nový příspěvek ohledně snídaní, jak už jsem psala v minulém příspěvku.
Ale už konec kecání, na to bude dost času, až bude příspěvek přímo zaměřený na mě a na kecání.

jdeme na to!

CO BUDEME POTŘEBOVAT?

  • 110g celozrnné špaldové mouky jemně mleté
  • 50g hladké pšeničné mouky
  • 40g polohrubé pšeničné mouky
  • 75ml oleje (já mám řepkový)
  • 100-130g cukru (já dala 100g a je to opravdu málo sladké, což mně zrovna nevadí, ale hodně lidí má raději sladší)
  • 2 vejce
  • 250g tvarohu ve vaničce (je jedno, jestli je tučný nebo odtučněný)
  • prášek do pečiva
  • kůru z citronu
  • borůvky/maliny/rybíz/meruňky.. (ovoce dle chuti) nebo čokoládu/ořechy - na posypání
  • trochu mléka na zředění
  • popřípadě oříšky, kakao, kokos, skořici..

POSTUP:

Nejprve si vyšleháme cukr s vejci do pěny, přimícháme olej, tvaroh, přidáme PDP, mouky a kůru. Vznikne nám tužší těsto, které můžeme zředit trochou mléka nebo vody. Nahoru můžeme  :-)
Naplníme muffinové formy a pečeme na 190° buď malé formy zhruba 20 min nebo větší formy asi 35 min. 
Těsto mi vyšlo na 8 velkých muffinů, na malé muffiny zhruba 12-13.




NÁZOR?

Dle mého názoru v muffinech není vůbec tvaroh cítit, což mě hodně mrzí, protože jak už jste asi poznali, miluju tvaroh :-D. Takže to je věc, která mě zamrzela, protože jsem čekala jinou chuť :-) To ale nemění nic na tom, že muffinky jsou výborné a doporučuji vyzkoušet! 






NUTRIČNÍ HODNOTY

Na celou várku: 
  • 2207 kcal/9296 Kj
  • bílkoviny: 63 g
  • sacharidy: 282 g
  • tuky: 92 g
  • vápník: 477 mg
  • vláknina: 18 g
Na 1 velký muffin (1/8)
  • 276 kcal/1 158 Kj
  • bílkoviny: 7,8 g
  • sacharidy: 25 g
  • tuky: 11,5 g
  • vápník: 60 mg
  • vláknina: 2,3 g


You Might Also Like

0 komentářů