CELOZRNNÉ OVESNÉ SUŠENKY

10:13


Pěkný večer sportovkyně, sportovci nebo lidé, co milují jídlo stejně jako já :-D Dneska přicházím s receptem na celozrnné ovesné sušenky. Určitě to zkuste, protože tohle je vážně láska na první ochutnání!
Jinak teď trošku odbočím od tématu, v pátek nebo v sobotu přidám kompletně snídaňový "speciál", zkrátka.. přidám fotku všech snídaní v tomto týdnu od pondělí do pátku, fotky jsou zatím do dneška nafocené, ještě zítra a pozítří. Logicky. :-D
No, nicméně já jsem hlavně na sladké snídaně, takže nečekejte nějaké slaninky, zeleninku, variance sýrů apod..
Už dost prozrazování a jdeme na to!

CO BUDEME POTŘEBOVAT?

  • 100g celozrnné mouky (používám špaldovou)
  • 80g pomletých ovesných vloček (měla jsem emco)
  • 2 vejce
  • 70g třtinového cukru (nedopořučuji med ani žádný sirup, protože těsto úplně změní konzistenci a hodně se lepí)
  • 65g bílého jogurtu (já měla selský Hollandia)
  • 2 lžičky prášku do pečiva (nejlépe bez fosfátů)
  • 2 lžičky holandského kakaa
  • sekané ořechy (já dala pouze 15g, mendle)
  • 50g 70-90% čokolády
  • plátek másla

POSTUP:

Smícháme všechny suroviny do tuhého těsta a lžičkou dáváme na pečící papír malé bobečky, no, hromádky. Pečeme na 190°C zhruba 15-20 min. (já pekla 17 min). Po upečení na vodní lázni rozehřejeme čokoládu a namáčíme, dáme vychladit a je hotovo. 
Dobrou chuť! 

A tady je výsledek!






Těsto mi vyšlo přesně na 21 sušenek. Můžu říct, že sušenky jsou jedny z nejlepších, co jsem kdy měla, akorát sladké, měkoučké, vyvážené, hned hotové, prostě bomba! A ještě na čokoláda na tom! mňam! Určitě tento recept zkuste, já měla po večeři už 4! :-D Ale co, alespoň je to zdravé.



Ještě chci říct, že hodně lidí odsuzuje zdravé pečení/vaření, a neví o co přichází, například tyhle sušenky nemají chybu, navíc jsou téměř bez přidaného tuku (tedy až na ten plátek másla, který tam ani být nemusí). Pokud máte rádi třeba kokos, skořici, nebo třeba sušené ovoce, neváhejte a určitě to s tím vyzkoušejte, například taková kombinace kokosu a kakaa bude bezvadná, pište do komentářů, jak vám chutnají, jaký z nich máte pocit a nějaké nápady, co do těsta přidat.

Děkuji za přečtení, a dobrou chuť a dobrou noc (připadám si jak Láďa Hruška :-D)

















NUTRIČNÍ HODNOTY¨

Na celou várku:
  •  1612 kcal/6 770.4 Kj
  • bílkoviny: 42g
  • sacharidy: 225g
  • tuky: 57g
  • vápník: 190mg
  • vláknina: 18g
Na jednu sušenku:
  • 77 kcal/322 Kj
  • bílkoviny: 2g
  • sacharidy: 11g
  • tuky: 3g
  • vápník: 9mg
  • vláknina: 0,8g


You Might Also Like

5 komentářů

  1. Vyzerá to úžasne 👌👌 no budem musieť vymyslieť čím nahradím ten cukor keďže sa mu snažím vyhýbať ☺ a určite oskúšam

    OdpovědětVymazat
  2. Heli, máš super blog a ty recepty jsou super, určitě je všechny jednou zkusím.
    Pokračuj v psaní dál, tvůj blog se krásně čte:)

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherný blog!
    Máš můj obdiv Helenko♥

    OdpovědětVymazat