HOUSTIČKY bez chemie

12:25

Krásný večer, asi si říkáte, že není normální aby někdo denně pekl, a ještě poměrně náročné recepty. Chcete vědět pravdu? je mi 14 a peču denně rohlíky, třeba i dvvou druhů, z bílé i celozrnné mouky, aby každý z rodiny měl, co mu chutná, droždí mám doma raději zásobu, protože takové povidlové a tvarohové koláčky u nás najdete také velmi často :-D Mojí mámě už ze mě dost šibe, ale když.. mě to tak baví..
No a právě dneska tu mám pro vás receptík na pečivo.. a můžu říct, že to jednak není nijak časově náročné a zvládne to každý :-) Můžete experimentovat jak chcete :-) použít jakou mouku chcete, jaká semínka chcete, jen nedoporučuji určitě sušené droždí! VÝDY jen čerstvé :-) A hlavně.. jsou výborné a víte, co jíte, protože většina z vás neví že klasické pečivo v obchodě je složeno až z 30ti látek! Ano je to tak.. to nezní dobře že? Tak to hoďte do koše a pojďte si udělat domácí! :-)
Jen chci ještě než začnu říct, že houstičky u vás mají veliký úspěch, všem moc chutnají a mě moc! zrovna jsem jednu ještě horkou snědla :O
Jdeme na to..

 CO BUDEME POTŘEBOVAT?

  • 400g mouky (když dělám pro maminku, dávám jen hladkou bílou, když dělám pro sebe tak 200g celozrnné pšeničné nebo špaldové a 200g pšeničné bílé)
  • 250ml vlažného mléka
  • 6 milimetrový plátek rozpuštěného másla 
  • 1,5-2 lžičky soli
  • půlka kostky čerstvého droždí
  • lžička třtinového cukru

POSTUP:

  1. Připravíme si kvásek, do půlky vlažného mléka dáme lžičku třtinového cukru, rozdrobíme droždí a zaprášíme trochou mouky, dáme na teplé místo a necháme vybublat.
  2. Mezitím se dáme do mísy mouky, přidáme sůl, zbytek, mléka a rozpuštěné máslo.
  3. Přidáme vykvasený kvásek a vypracujeme tuhé těsto. A necháme jej kynout jednu hodinu. 
  4. Po vykynutí rozdělíme těsto na 8 dílů a pleteme housky, které skládáme na plech a potřeme rozšlehaným vajíčkem.
  5. Pečeme v předehřáté troubě na 200°C a úečeme housky asi 15 minut dozlatova.
Do těsta můžete přidat třeba lněná/slunečnicová semínka, posypat makem, kmínem nebo hrubou solí, Fantazií meze nekladou.

Jinak jedna vyjde asi na 200kcal, ale to není důležité <3

A tady máme výsledek ..


You Might Also Like

5 komentářů

  1. Vypadají pěkně ! :) Taky hrozně ráda peču , je to nejlepší relax .

    OdpovědětVymazat
  2. Mňamka!! <3 musím to zkusit.. vypadají skvěle.

    OdpovědětVymazat
  3. Mňamka!! <3 musím to zkusit.. vypadají skvěle.

    OdpovědětVymazat
  4. Taky je máš tak tvrdé?:/ Já jsem je včera pekla a byly výborné, nadýchané, ale dneska jsou takové gumové a bez chuti:/ Nevíš co s tím?:)

    OdpovědětVymazat
  5. Helenko můžu se zeptat, když udělám těsto podle receptu, výjde mi to tak na 3 max. 4 houstičky, kde dělám chybu?:D _nechávám nakynout hodinu a vše dělám tak jak se má

    OdpovědětVymazat